رزسفید
روزمره گیهای من
Saturday, March 31, 2012
Aries-5
چند شب پیش شب رو در منزل دوستی به صبح رسوندم.صبح بعد از بیداری، دوست عزیز مشغول درست کردن صبحونه شد و منم پنجره رو باز کرده بودم و با لذت از هوای خنک صبحگاهی بهاری، یه پتو پیچیده بودم دورم و نشسته بودم روی مبل.تلویزیون جمهوری اسلامی رو روشن کردم و کانال ها رو بالا و پایین کردم.یه کانالی بود که داشت یه مسابقه ای پخش می کرد که اسمش نمیدونم چی بود ولی مجریش فرهاد جم بود.مسابقه به این صورت بود که یه سری آقایی که همه شون کارشناس بودن و تحصیل کرده، باید به سوالاتی که ازشون پرسیده میشد جواب میدادن و بعدش اگه میتونستن جواب بدن، اونوقت می گفتن که سوال بعدی از کی رسیده بشه که البته این روالش من رو یاد مسابقه هفته با اجرای منوچهر نوذری عزیز انداخت...
یکی از سوالها این بود:شاهنامه چند بیت دارد؟!جواب آقای کارشناس میدونین چی بود؟
چهل بیت...یعنی فکر کن!!!چهل بیت یعنی یه صفحه یا نهایتش دو صفحه!!!یعنی من با شنیدن این جواب از شدت خنده از مبل پرت شدم پایین و پتو هم گیر کرده بود لای دست و پام.انقدر خندیدم که اشک تمام صورتم رو خیس کرده بود.دوست عزیزهم اون طرف ولو شده بود ا زخنده...فکر کن فردوسی این همه خودش رو سی سال جر و واجر کرده که چهل بیت بگه؟! فکر کنم فردوسی بیچاره از اون روز داره تو گور بندری میزنه از شدت لرزش!!! حداقل می گفتی هزارتا یا دوهزار تا، آخه همش چهل تا بی انصاف؟!
تا شب یادش که می افتادم ریسه میرفتم از خنده.
هر کسی جواب هر سوالی رو نمیدونه و خیلی سوالها هست که توی دنیا جوابشون رو نمیدونیم ولی عزیز من مگه مجبوری با این حجم عظیم! اطلاعات بری و توی مسابقه شرکت کنی؟! البته بقیه شون هم دست کمی از این یکی نداشتن.خلاصه من موندم تو کف اطلاعات و اعتماد به نفس این عزیزان شرکت کننده!!!
پ.ن: تعداد ابیات شاهنامه 56170 بیت می باشد!

Labels:

2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
baz in nesbat be un ke azash porsid :asare bicharegan az kodam nevisanedeye maarufe russi ast ,javab dad : sa'adi !! behtar bood:D

salam