رزسفید
روزمره گیهای من
Saturday, April 7, 2012
Aries-9
- اول از همه ازتون تشکر می کنم برای کامنتها و ایمیلهای دو پست قبل.مرررسی که به یادم بودین و دلداری دادین.هیچ اتفاق خاصی نیوفتاده بود و فقط یه دلگرفتگی ساده بود که تا شب خیلی کمرنگ شده بود و صبح که با صدای بارون از خواب بیدار شدم اصلا یادم رفته بود که روز قبلش چه حالی داشتم.امروز هم مثل همیشه بودم، پرهیجان و پر انرژی.برای همه مون از این دلگرفتگی ها پیش میاد، نه؟مهم اینه که توش غرق نشیم و اجازه ندیم طولانی بشه.بازم ممنون از همدردیها و ایمیلها و کامنتهای خصوصی و عمومیتون.
- من موقعی که دارم حرف میزنم، مثل بقیه مردم، ادبیات خاص خودم رو دارم و یکی از اونها اینه که مثلا وقتی میخوام بگم فلان چیز قرمزه، می گم یه قرمز طور  ِ خاصیه یا مثلا امروز یه جور خوشحال طوری هستی و ...خلاصه از کلمه طور زیاد استفاده می کنم.چند روز پیش با یکی از دوستهام میخواستیم بریم مهمونی و نمیدونست که چه جور لباسی باید بپوشه. اس ام اس زد به من که رزی چی بپوشم و خلاصه میخواست مشورت بگیره.منم اصولا اس ام اس هام رو فینگلیش میزنم.در جواب براش نوشتم:
ye pirahan toori bepoosh. که منظورم این بود:یه پیرهن طوری بپوش.(یعنی یه پیرهن بپوش)خلاصه این دوست عزیز خونده بود یه پیرهن توری بپوش!!!زنگ زد که وااااااااا رزی من برای چی باید اونجا پیرهن توری بپوشم؟!!!
خلاصه که فارسی را پاس بداریم، یا فارسی بنویسیم و یا انگلیسی.فینگلیش نوشتن این سوتفاهم ها رو هم به وجود میاره!!!
- یه غذا یاد گرفتم تووووپ، خوشمزه.دست سمن جان درد نکنه که ایده ش رو داد.اسمش هم مرغ هندی هستش که البته به نظرم میشه از تکه های فیله گوساله هم استفاده کرد به جای مرغ.البته من امشب خودم با مرغ درستش کردم و اگه با فیله درست کردم هم حتما به سمع و نظرتون میرسونم!
پیاز رو ریز می کنیم و تفت میدیم با یه ذره روغن.بعدش بهش زردچوبه میزنیم.تو این فاصله که پیازها یه ذره سرخ بشن، زنجبیل تازه رو رنده میکنیم(یه ذره، چون اگه زیاد زنجبیل بریزیم غذا تند و بدمزه و تیز میشه)، زیره کوبیده رو بهش اضافه می کنیم، نمک و فلفل و پودر سیر و دارچین رو هم بهش اضافه می کنیم و تکه های فیله مرغ رو به این مواد آغشته می کنیم.پیازها که یه ذره سرخ شدن مرغها رو بهش اضافه می کنیم و زیرش رو کم می کنیم تا مرغها سرخ بشن(من از فیله مرغ استفاده کردم)بعد مرغها رو پشت و رو می کنیم تا طرف دیگه شون هم سرخ بشن.بعد روی مرغها رو ماست میریزیم تا حدی که روی مرغها پوشیده بشه و زیرش رو خیلی کم می کنیم تا ماست به خورد مرغها بره و سس غلیط بشه.مرغها رو پشت رو هم می کنیم تا دو طرفشون خوب آغشته به این سس بشه.سسش که غلیظ شد، خوراک مرغ هندی ما آماده س.من این خوراک رو با پوره سیب زمینی سرو کردم که مححححححشر بود.البته اگه طعم زنجبیل رو دوست داشته باشین این خوراک رو هم دوست دارین و در غیر این صورت شاید براتون خوشایند نباشه!

Labels:

3 Comments:
Anonymous faranak said...
سلام روزی جون، ایسهله که همیشه شاد باشی‌. کلی‌ از این طوری گفتنت و سوتی خندیدم

راستی‌ یه سوال، مگه تو گیاه خوار نبودی؟ چی‌ شد چرا برگشتی‌؟

Blogger Canada123 said...
salam rozi jan ye soal dar morede en morghe hendi. man emroz en gaza ro dorost kardm jat khali kheyli khosh maze shod amma ye moshkeli dasht ba enke sholeye zire ghaza ro kheyli kam kardam amma vaghti mast ro ezaf kardam mast halat boride shod. mishe begi chi kar bayad kard ke en moshkel pish nayad

Anonymous مهرناز said...
خب رزی راست میگه واسه پیرهن توری بپوشه؟!... ها ها ها