رزسفید
روزمره گیهای من
Sunday, March 20, 2011
Pisces-4

سال و مال و فال و حال و اصل و نسل و بخت و تخت
بادت اندر شهریاری برقرار و بر دوام
سال خرم، فال نیکو، مال وافر، حال خوش،
اصل ثابت، نسل باقی، تخت عالی، بخت رام
سال نو مبارک
خب اینم از سال هشتاد و نه که دیگه به آخرش رسیده و کمتر از بیست و چهار ساعت دیگه به آخرش مونده.سال هشتاد و نه که تموم بشه، یه دهه هم  تموم میشه و با ورود سال نود پا به یه دهه جدید میذاریم.توی دهه هشتاد اتفاقهای زیادی برام افتاد.خیلی بزرگ شدم.نا سلامتی مهر نود که بیاد سی ساله میشم!!!خیلی تجربه ها کسب کردم.با همه تلخیها و شیرینیهاش، دهه پر باری بود!دهه ای که توش برای اولین بار قلبم لرزید...اولین حقوقم رو گرفتم و ...خلاصه خیلی از اولین هام توی این دهه بودن.
سال هشتاد ونه خیلی سنگین بود.توش دوتا دایی و یه عمه م رو از دست دادم.جاشون همیشه خالی می مونه اینجا...
امیدوارم که سال نود سال خیلی خیلی خوبی باشه برای همه مون، برای مردم دنیا و برای مردم ایران.امیدوارم توی این سال جدید کره زمین جای امن تری بشه.همه با هم مهربون تر باشیم.مسیر درست رو انتخاب کنیم و راه درست رو بریم و ...خلاصه همه خوشی های دنیا رو آرزومندم برای همه مون و در راس همه امور برای  همه سلامتی میخوام که تا سلامتی نباشه هیچ آرزویی نمیتونه محقق بشه!سلامتی، پول، مهربونی، عشق، انسان بودن، شاد بودن و آزاد بودن رو برای همه آرزومندم.
ممنونم از همه تون که امسال هم همراه من بودین.ممنون از همه اونهایی که با ایمیل و کامنت تبریک سال نو گفتن بهم.مرسی مرسی مرسی.
فردا نهار قراره عمو بزرگه جان بیان منزل ما.امشب هم قراره برن منزل اون یکی عموجان.قرار بود من نهار فردا سبزی پلو ماهی درست کنم.ولی از اونجایی که زنعموی دومی جان رسم دارن که سبزی پلو ماهی رو شب قبل از سال تحویل میخورن، من زنگ زدم و ازشون پرسیدم که آیا شما امشب قصد دارین سبزی پلو ماهی به خورد عمو بزرگه جان بدین؟و اونها هم فرمودند بله!
در نتیجه بنده زنگ زدم به عمو بزرگه جان و ازشون پرسیدم برای فردا چی میل دارن که من درست کنم براشون؟ایشون هم گفتند تو هرچی درست کنی من دوست دارم!خلاصه بعد از تعارف فرمودند که فسنجون!!!حالا فکر کن من توی این مدتی که از مریضی مامانم میگذره و آشپزی خونه با منه، تا حالا فسنجون درست نکردم.یعنی توی عمرم فسنجون درست نکردم.حالا قراره فردا برای عمو بزرگه جان فسنجون درست کنم.همچین با اعتماد به نفس هم ازش میپرسیدم با گوشت قلقلی یا مرغ؟ترش یا شیرین؟!خلاصه که اینجوری...
من یه کتاب آشپزی ایتالیایی به زبان انگلیسی دارم که یه بار که عمو جان اومده بودن منزل ما و این کتاب رو دیدن، توی یه کاغذ شماره چند صفحه که مربوط میشد به غذاهایی که دوست داشتن رو یادداشت کردن.یکیش هم سوپ مینسترون هستش که من قراره فردا درست کنم.خلاصه که عیدتون مبارک و بفرمایید خورشت فسنجوووون با گوشت قلقلی و سوپ مینسترون و سالاد و چیزکیک رزی پز!!!
یک شاخه رز سفید تقدیم تو باد
رقصیدن شاخه بید تقدیم تو باد
تنها دل ساده ایست دارایی ما
آن هم شب عید تقدیم تو باد

Labels:

7 Comments:
Anonymous سمن said...
رزی نازنین خواستم بگم امیدوارم همه سختیها با سال 89 برن.اما دیدم زندگی همه ما با سختی گره خورده.هیچ کس آرامش مطلق نداره.حالا میگم امیدوارم از سال 90 به بعد زندگی تا جایی که میشه روی خوبش رو بهت نشون بده و شادیهاش خیلی زیاد باشه.اونقدر شادی و آرامش باشه که سختیهایی هم که پیش میاد درمقابلش کمرنگ باشه. عیدت مبارک.

Anonymous نازی said...
سلام وای رزی بلاخره من تونستم واست کامنت بذارم به خاطر فیلتر بودن این چند وقت نمی تونستم واست کامنت بذارم و از گودر می خوندمت. رزی جان امیدوارم سال نو به بهترین ها و هر چیزی که آرزو داری برسی و سال خیلی خوبی برای تو و عزیزانت باشه تو وبلاگستان یکی از کسایی هستی که خیلی دوست دارم مواظب خودت باش عید بهت خوش بگذره

Anonymous نونوش said...
کدبانوی بزرگ سال 90 مبارک.
امیدوارم توسال 90 به هر چی که حفته برسی ! ازین جهت گفتم حق چون تو قلبت پاکه و کسایی مثه تو حقشون از نظر معنوی و مادی بهتریناس. برای خودت و مامانت و کسایی که واست مهمن سلامنی میخوام عزیزم. و اینکه با یه معدل خیلی بالا ارشدتو بگیری و یه ضرب دکترا قبول شی :ایکس
:)))
مواظب خودت باش و با سسل خوش اخلاقی کن.( میدونم کم میبینیش ولی خوب تو ذهن من رزی و سسل از هم جدا نمیشن )

Anonymous صدفی said...
بی زحمت از اون چیز کیک برای من هم بفرست!!!!

Anonymous اسکارلت said...
عجب سالی بود ها رزی جونم. مخصوصا واسه تو دوست عزیز که اینقدر اتفاق برات افتاد. نه فقط برای سالی که داره میاد بلکه برای سالهایی که در پیش داری، برات بهترینها رو آرزو میکنم و خدا رو چه دیدی، با عوض شدن دهه (هم سال و هم سن) و با کوله باری پر از تجربه و دانایی شاید حال و هوا و زندگیت هم دچار یه تغیر و تحول خوب و غیر منتظره شد و غافلگیر شدی (از نوع خوبش البته). و بدون که ما ندیده دوستت داریم رزی جان.

Anonymous Laleh said...
sale no mobarak rozi joon. ishalla ke por bashe az etefaghaye khoob o shirin. ishalla khoda khodet o hameye azizato salem o shad negah dare too in sal o in dahe

Anonymous hilda said...
behtarinha ro barat arezu mikonam asisam.