رزسفید
روزمره گیهای من
Saturday, April 23, 2011
Taurus-1
- عصر داشتم از شرکت برمی گشتم خونه، خسته و کوفته و هی تو دلم غر می زدم چرا محل کار من باید بره یه جایی که هم طرح ترافیکه و هم طرح زوج و فرد و من نمی تونم ماشین ببرم؟!
بعدش خودم رو توجیه کردم که در عوض الان دارم دو قدم راه میرم و از این هوای اردیبهشتی نازنین لذت می برم.تازه کی اعصاب داشت با این خستگی توی ترافیک بمونه؟!
داشتم همینجور دلی دل کنان برای خودم میومدم سمت خونه که رسیدم به پارک محلی نزدیک خونه مون.توی پارک پر از پیرمرد و پیرزن و بچه و دختر و پسر جوون و کلاغ و گنجشک و مورچه درختان سرسبز و گل و گربه و ...بود.خلاصه توی پارک زندگی جاری بود.
یه خانوم جوون که داشت کالسه بچه ش رو هل میداد با یه خانوم میانسال که فکر کنم مادرش بود، داشتن میومدن سمت پارک.لباسهاشون هم لباسهای راحت و خودمونی بود.یعنی مال همون اطراف بودن و اومده بودن پیاده روی.
با خودم گفتم کاش الان منم ازدواج کرده بودم و یه بچه داشتم و مامانم هم سالم بود و باهم میومدیم پارک، فکر کن سه نسل باهم میومدیم پارک.نوه و مادر و مادربزرگ...بعد فکر کردم کاش خاله م هم اینجا پیشمون بود، نه هزاران هزار کیلومتر دورتر...بعدش چه حالی میداد داشتن یه زندگی نرمال و معمولی.بابام هم چه ذوقی می کرد از دیدن نوه ش و میومدن خونه ما و ما میرفتیم خونه شون و ...خلاصه رفتم توی افکاری که خیلی وقتها میان سراغم و در صدر همه شون هم اینه کاش مامانم سالم بود و معمولی بود...
- از ساعت اتفاق افتادن پاراگراف بالا یه دو ساعت و نیمی گذشته.نشستم توی هال و پاهام رو دراز کردم روی میز وسط مبلها.اومدم توی هال بشینم که یه ذره پیش مامان و بابام باشم.لپ تاپم هم روی پامه و دارم یه متنی ترجمه می کنم راجع به آموزش کودکان و نحوه درس دادن به کودکان در سنین مختلف.اینجوری کارم رو هم پیش می برم.یه ماگ صورتی بزرگ روی میز کنارمه که توش پر از ماالشعیر انار هستش با یه نی که ازش اومده بیرون.بابام نشسته دوتا مبل اونور تر و لپ تاپش روی پاشه و داره برای دردانه عالم( برادرم رو می گم) ایمیل میزنه.روی میز کنارش یه لیوان آبجو خوریه که توش ماالشعیر ساده هستش با یه عالمه یخ.مامانم روی مبل ولو هستش و داره برنامه شبکه چهار رو می بینه.(ماهواره مون از اون روزی که ریختن توی محلمون قطعه هنوز.)داره بستنی قیفی وانیلی میخوره.هر چند وقت یه بار هم یا بابام یه چیزی می گه و یا مامانم یه چیزی میگه و اون یکیشون جوابش رو میده.سبزی پلو توی پلوپز داره می پزه و کوکو سبزی داره توی ماهیتابه هپی کال می پزه.(بله ما رژیمی کار می کنیم!)یه نسیم خنک از لای پنجره باز میاد تو و حسابی حال میده.
به خودم میام و می گم خدا رو شکر که مامانم خیلی بهتر از قبله.هر چند بعضی وقتها یه حرفهای عجیب و غریبی میزنه یا یه کارهای عجیب و غریبی می کنه که دود از کله م بلند میشه و گاهی به مرز جنون میرسم(ولی خب هی کظم غیظ می کنم!!!)خدا رو شکر بابام سالمه، برادرم سالمه، خودم سالمم و خدا رو شکر برای خیلی چیزها...خلاصه کلی حس های خوب میاد توی همه وجودم.به خودم می گم خوشبختی میتونه همین باشه.
به قول سهراب
هر کجا هستم، باشم،
آسمان مال من است.
پنجره، فکر، هوا، عشق، زمین مال من است.
چه اهمیت دارد
گاه اگر می‌رویند
قارچ‌های غربت؟

Labels:

12 Comments:
Anonymous Anonymous said...
rast migi,ay kash mamanet hale maamouli dashtan.vali azizam bazam khodaro shokr ke enghadr ba orzeh hasti ke mitouni ta in had komake hale pedaro madarat bashi va zendegitouno becharkhouni omidavaram yek sharike layegh baraye zendegit payda koni.

Anonymous فریدا said...
تازه یه عالمه آدم مثل من هم دوستت داشته باشن و یه عااالمه هم ذوق می کنن که آپ کردی و بدو بدو آب دستشونه می ذارن زمینو میان می خوننت !!!!
xxx

Anonymous نازی said...
سلام رزی جان دلم برایت تنگ شده بود. همه ما همچین حس هایی داریم گاهی با دید مثبت نگاه میکنیم حس خوشبختی داریم گاهی با دید منفی نگاه میکنیم و حس خوشبختی نداریم

Anonymous laleh said...
kheili aalie ke adam yad begire ba chizaye mamooli ehsase khoshhali o khoshbakhti kone. ishalla khoda hameye azizato salem o sare hal negah dare barat

Anonymous ترانه said...
رزی پستت خیلی به دلم نشست.منم خیلی وقت ها با شکرگزاری آرامش می گیرم.

Anonymous ستاره چین said...
طبق معمول خیلی درکت کردم رزی….منم از این کاش ها و اگر ها دارم…اگر برادره بود…ال میکردم…اینجوری میشد.. اونطوری بود…ولی منم همین امروز عصر سر خاک برادرم…حس کردم که خدا رو شکر واسه داشته هام… واسه همین برادری که نیست… که حداقل ۲۳ سال برادر من بود…برای پدر و مادره که هستند… برای ارامش ته دلم…امیدوار بقیه بهانه های خوشبختی تو و من برامون باقی بمونن...

Anonymous sadafi said...
آخرش از همه بهتر بود این که خدارو واسه داشته هامون شکر کنیم....

Anonymous Anonymous said...
خدا رو شکر. اگه خودت خوب باشی بقیه چیزها هم خوب میشه ممکنه یه کم طول بکشه ولی حتما همون چیزی که ارزوته برات پیش میاد.

امیدوارم زود تر خوب شن
خیلی چیزای زیادی هست که می تونیم بابتش خدارو شکر کنیم
به این قضیه اعتقاد دارم که هر چی بیشتر سپاس گذار نعمت هایی که بهت داده شده باشی ، نعمت های بیشتری به سمتت هدایت می شه

موفق باشی

امیدوارم زود تر خوب شن
خیلی چیزای زیادی هست که می تونیم بابتش خدارو شکر کنیم
به این قضیه اعتقاد دارم که هر چی بیشتر سپاس گذار نعمت هایی که بهت داده شده باشی ، نعمت های بیشتری به سمتت هدایت می شه

موفق باشی

Anonymous HilDa said...
kheili poste arum o ghashangi bud rozie aziz :-)
khoda ishalla hameye azizato sahih o salem negah dare vasat o az budane kenareshun lezzat bebari :-)

Blogger Unknown said...
salam azizam
bad az modathaa tonestam barat coment begzaram,khobi?rosi jonam anchenan ghashang vasf kardi ke delam on aramesho khaste,ta adam mojarade delesh mikhad doresh shologh beshe ,doresh ke shoogh shod migeh mojaradiiii kojaeiiiiiiiiiiiiiii?eshalah hamishe shad bashi azizam roy maheto mibosam,rasti az inbarha namiaei?chin alan hava khili khobeha