رزسفید
روزمره گیهای من
Tuesday, November 30, 2010
Sagittarius-5

فردا قراره یه آدمی که معلوم نیست گناهکاره یا نه، اعدام بشه...فردا صبح قراره پایان این هشت سال دربه دری و معلق بودن باشه.فردا صبح قراره شهلا معلق بشه بین زمین و هوا و از این دنیا بره...
واقعا شهلا گناهکاره؟من که فکر نمی کنم.من تو جایگاهی نیستم که بگم کی گناهکاره و کی گناهکار نیست، ولی وقتی ناصر محمد خانی می گفت خودش و بچه هاش پیگیر این پرونده هستن و ایشون از طرف پدر خانومش(همون خانومشون که ایشون الان انقدر ادعای عشق و علاقه دارن نسبت بهش ولی زمان زنده بودنش، ایشون، آقای فوتبالیست معروف سرش به شهلا خانوم و برنج خوری گرم بود و حالا خانوم شناس شده برای ما) که شدیدا پیگیر این پرونده بوده و مصرانه روی اعدام و قصاص تاکیده داشته و چند وقته پیش فوت کرده، خواستار اعدام شهلا هستن، دلم میخواست خفه ش می کردم مرتیکه رو...عشق و کیفش رو کرده، حالا تقاضای اعدام داره...
امشب چه خبره تو دل شهلا...
نمی دونم اگه شهلا واقعلا قاتل نباشه و فردا دارش بزنن، کی میخواد جواب این ناحقی رو بده؟!
من فقط میدونم با کشتن کسی، امکان داره کس دیگه ای زنده بشه...مقصر اصلی رو باید مجازات کرد...
اینم لینک خبر اعدام شهلا جاهد.نمیدونم راسته یا نه.شایعاتی هست مبنی بر تکذیب این حکم که امیدوارم راست باشه...
بماند که خود اعدام خیلی وحشیانه و دور از انسانیته.مثل سنگسار و مثل خیلی قوانین بدوی دیگه ای که هنوز توی جامعه به ظاهر متمدن ما، داره هنوز اجرا میشه!
پ.ن:یاد ماجرای بهنود افتادم.پارسال بود...

Labels:

4 Comments:
Anonymous نازی said...
سلام رزی یه یکی از بچه ها که وبلاگ داره خبرنگاره بیشتر هم فعالیتش تو حوزه حوادث هستش و با اسم واقعیش می نویسه چند وقت پیش نوشته بود شهلا واقعا قاتل و تا حالا هم به خاطر حمایت یک سری از هنرمندان و اینا اعدام نشده منم تو وبلاگم نوشتم اگه من بودم چرا شهلا را می بخشیدم حالا میام یه چیزی هم خصوصی بهت میگم

Anonymous Scarlet said...
عجب... من چند ماه پیش یه مستند راجع به این جریان دیدم و کلی‌ در شگفت بودم و اصلا نتونستم تشخیص بدم (چه برسه به اینکه قضاوت کنم) که کی‌ این وسط قاتله. این فوتبالیست به نظرم یه مردی اومد که به دنبال هوس یا عشق یا هر چی‌ سراغ شهلا اومده ولی شهلا پاک خودش رو در این عشق گم کرده بود و این ناصر تمام زندگیش بود. و به نظر نه متعادل میومد. ولی آیا این دلیل بر قتله؟ آیا این مدرکه؟ به نظرم اومد که اعترافاتی که میکرد واسه کاور کردن یه نفر دیگست. همش خودش هم تکرار میکرد که واسه این مرد من همه کار می‌کنم!! ولی همه اینها به کنار من با اعدام کلا مخالفم...

Anonymous مریم said...
میدونی رزی یه وقتایی افکار و احساسات عمومی یه کارایی میکنه که انسان های احساساتی مثل ما رو از درک واقعیت عاجز میکنه .
درسته که صرف عمل اعدام یا قصاص به هر نحوی بسیار عمل وحشیانه ایه ..ولی کاش آدم بتونه یه لحظه خودشو جای اون شخصی که عزیزشو از دست داده بذاره .. یکی یه سیلی بزنه تو صورتت ، تا یکی نخوابونی زیر گوشت دلت آروم میگیره ؟
ممکنه زمان اثر بذاره و بتونی ازش بگذری ولی ممکنه هم نه !
ماجرای بهنود برای من خیلی جالب بود .. اذهان عمومی به سمتی سوق داده شده بود که منفور قضیه خانواده مقتول شدن ..کسایی که پاره جیگرشون ولو لات و بی سروپا و سراپا ایراد باشه ، به هر دلیل کشته شده بود . و همه از هر طرف بهش هجوم میاوردن که زودباش ببخش ! بهنود رو مردم کشتن چرا که مادرشو سرلج انداختن .
درد دلم زیاده .. قضیه ندا !
اون اولش برام خیلی پاک و مقدس و بیگناه بود .. یه دختر جوون دانشجوی معصوم بود که پرپر شده بود .. این رسانه ها انقدر ازش گفتن و بت کردن و سرآخرم فیلمشو ساختن که از چشم افتاد ... دلیلی نداشت که همه بدونن چرا ندا طلاق گرفته ! دلیلی نداشت از جزئیات زندگی ندا خبردار بشیم تا جایی که بشنویم بابا ندا یه دختر ول بوده و تکلیفش با خودشم مشخص نبوده .
ماجرای شهلا با هر رازی که پشت پرده اش هست ، امیدوارم فقط با رضایت ولی دم حل بشه . انقدر ضد و نقیض پشت این قضیه است که برائتش یه کم مشکوک میزد.

Anonymous freeda said...
تا وقتی قانونی به نام قانون قصاص هست .... تا وقتی همه ی راهکارها نوشدارو بعد از مرگ سهرابه ... تا وقتی عشق ندیده گرفته میشه و کاغذ و قلم جاش رو میگیره ... شهلاهای زیادی بر سر دار میرن ...
قلب در سینه ی مردم ما مرده ... مشکل اینه ...